Verjaardag, visite, stage en school. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Noëlle Messink - WaarBenJij.nu Verjaardag, visite, stage en school. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Noëlle Messink - WaarBenJij.nu

Verjaardag, visite, stage en school.

Door: noellemessink

Blijf op de hoogte en volg Noëlle

26 April 2012 | Noorwegen, Oslo

Meerdere mensen hebben me al gevraagd waar mijn reisverslag toch bleef.. Nou hier is ie dan!

Ik ben namelijk de afgelopen paar dagen erg druk geweest met mijn schoolwerk.. (jaa jaa, dat hadden jullie vast niet verwacht!) en natuurlijk was mijn lieve vriendinnetje Silke er vorige week!

Vorige week woensdag moest ik 's morgens naar stage toe. Ik had 's middags vrij genomen om Silke op te kunnen halen van het vliegveld! Rond half 2 zou ze aankomen.. Om 2 uur kwam Silke dan eindelijk door de deurtjes heen! hihi, gauw dus een dikke knuffel gegeven!
Vervolgens zijn we op weggegaan naar mijn kamertje!
Eenmaal hier aan gekomen hebben we even alle spullen uitgepakt en hebben we eten gekookt. Ik had nog een bioscoopbon hier liggen en we zijn 's avonds dus naar de bioscoop gegaan! Naar American Pie: The Reunion! Wat een geweldige film was dat! Na de film waren we toch aardig vermoeid en wouden we graag gaan slapen, maar we hadden een probleem. Het luchtbedje was nog niet gebracht.. Wij maar wachten en wachten en kregen het meisje maar niet te pakken waar we het luchtbed van konden lenen.. Toen was het dus ong. 12 uur 's nachts werd er op mijn deur geklopt.. en je raad het nooit der lag een ballon voor mijn deur, dat ik naar de keuken moest komen! Ik daar naartoe en daar werd ik verrast door Diana, Theresa en Ine! Want ik was dan eindeijk 20 geworden!
Gelukkig was het matrasje er nu ook en kon silke fijn gaan slapen!

Donderdag morgen heb ik nog stage gelopen en 's middags ben ik weer naar huis gegaan! Ik was zoo moe dat ik gewoon de hele middag geslapen heb.. natuurlijk moest ik weer fit zijn voor het feestje 's avonds!
's Avonds om half 9 begon dan eindelijk het feestje! Dit heb ik samen gegeven met een Belgische Jongen want hij was de dag voor mij jarig! Er waren ongeveer 35 mensen en het was echt super gezellig! Daarna waren we van plan om naar Horgans te gaan, maar jammer genoeg kwam Silke niet binnen. Nog in discussie gegaan met de security maar het mocht niet baten. Ik ben nog wel even naar binnengegaan om te zeggen dat we gingen en Silke was ondertussen naar een andere pub gegaan samen met een paar huisgenoten van me. Rond uurtje of 2 zijn we samen weer naar huis gegaan. Het was een verjaardag om nooit te vergeten! Toch wel bijzonder om het hier te mogen vieren!

Vrijdag waren we toch van plan om wat meer te gaan doen dan donderdag. Eerst hebben we heerlijk uitgeslapen.. Ik werd om 9.30u wakker, op naar de keuken om alvast een beetje schoon te maken. Kwam ik daar was alles dus al schoon, had mijn lieve huisgenootje dit al gedaan! Wat een luxe! 's Middags hebben we fijn geshopt in Oslo! 's Avonds zijn we gezellig naar de Icebar geweest! Waar we echt een geweldig pakje aan mochten doen.. ahum.. We hebben ons nog nooit zo sexy gevoeld.
Eenmaal thuis waren toch best wel moe en zijn we op tijd naar bed gegaan.

Zaterdag zijn we gezellig naar de Skischans in Holmenkollom geweest. Daar hebben we van het uitzicht genoten. Nadat we daar waren geweest, zijn we nog even de stad ingegaan, want ik had namelijk een bon van de vero moda gekregen en die moest natuurlijk gebruikt worden! En tja dus wel even inkopen gedaan..
's Avonds hadden we met een paar huisgenoten van me een gezellig dinner. Iedereen had wat gemaakt en dit gingen we gezellig samen opeten. Voordat we begonnen aan het dinner hebben we erg veel gelachen om mijn huisgenoot die een vis van ongeveer een meter had gekocht met kop en staart! De vis moest ook nog schoongemaakt worden, haha wat grappig om te zien! Daarna de oven in.. Maar toen de vis eigenlijk klaar zou moeten zijn, kwam er allemaal rook uit de oven en stond de keuken helemaal blauw van de rook. Gelukkig ging het rook alarm niet af!
Nadat we van het eten genoten hadden (de vis die werd uiteindelijk gebakken, maar heb hier toch maar geen stukje van genomen) hebben we een spelletje gespeeld met snorren.. Wat wel grappig was. Daarna zijn we gezellig uit geweest en gelukkig kwam Silke vanavond wel binnen! Hebben dus even goed gefeest!

Zondag ging silke dan weer naar huis toe. Om 12 uur hebben we de bus gepakt naar het centraal station, daar heb ik silke op de trein gezet en ik ben weer naar huis gegaan! Er moest namelijk nog vanalles gebeuren voor school want woensdag moeten we een report inleveren over unit 1 en natuurlijk was Noelle hier nog niet aan begonnen.. Dus werd het maar eens hoog tijd! Zondag heb ik dus grotendeels van de dag daaraan gewerkt.

Maandag begon stage weer. Nadat ik terug was van stage heb ik nog even aan mijn report gezeten, namelijk van 4 uur tot 8uur savonds.. en volgens mijn huisgenoten zag ik er echt als een zombie uit! Nou ik geloof ze gelijk! Dus maar op tijd naar bed gegaan, want dinsdag weer een stagedag.

Dinsdag ging ik samen met Bettina een Noorse student op stap! En eindeijk naar anderhalf maand mocht ik dan weer autorijden! Ik was zo blij als een kind! Ik in die auto en natuurlijk weer heel erg wennen aan die auto! (was een citroen c1). Lekker rondscheuren door Oslo! Gelukkig ging alles goed en waren we 's morgens al op tijd klaar!
's Middags had ik mijn tussenbeoordeling, maar eerst moesten we nog naar een cliënt toe en daar heb ik mijn enkel verzwikt. Nou het is dus zo gebeurd: wij waren klaar bij de cliënt en ik liep naar buiten van het trappetje af, een van de treden was kapot en er lag dus een los stuk. En tja waar gaat Noëlle dan ook op staan, op het losse stuk en daar ging Noëlle naar de grond. Enkel verzwikt en een blauwe plek op mijn been.. Thuis heb ik mijn enkel maar even ingetaped. Bij de tussenbeoordeling hadden ze niet veel aan te merken en waren ze zeer tevreden over me! Mijn begeleider wil me zelfs al alleen op pad laten gaan! Nadat ik terug was heb ik dan mijn report eindelijk af kunnen schrijven! Poeh wat was dat vermoeiend.. misschien de volgende keer toch iets eerder beginnen..

Vandaag had ik ook weer een stagedag en ging ik weer met Bettina op pad, en weer fijn autorijden! We hadden niet zoveel cliënten dus waren we ook alweer op tijd klaar! Natuurlijk hebben we het ook hartstikke gezellig gehad in de auto!

Aanstaand weekend vertrek ik voor 2 dagen naar Stavanger. Daar ga ik samen met twee belgische meiden naar toe. Vrijdagavond vertrekken we met de trein, zaterdagochtend komen we daaraan en gaan we even door stavanger heen lopen. Zondag gaan we dan van het mooie uitzicht genieten op Preikestolen! Ben benieuwd hoe dat is! Ik ga maandag weer terug naar Oslo, maar zij gaan door naar Bergen! Ik ga terug aangezien ik 's avonds dan eindelijk naar HardstyleDNA ga, samen met twee nederlandse jongens! Toch nog even koniginnedag vieren! Ook heb ik 's avonds voor het feestje nog een dinner bij een lerares van me en gaan we in de fjorden zwemmen! Lekker koud dus! Maar wel leuk om een keer mee te maken1

Gelukkig heb ik dinsdags vrij aangezien het dan dag van de arbeid is! Iedereen heeft dan ook gewoon vrij!

Verder heb ik erg genoten van mijn verjaardag hier in Oslo! Natuurlijk weer even heel anders! Maar gelukkig was Silke er wel en dat vond ik harstikke leuk!
Ik wil ook graag iedereen bedanken voor de felicitaties en de leuke kaartjes!

Jullie horen volgende week van me hoe is geweest in Stavanger!
Bedankt voor alle reacties!

Ha de bra!
Veel liefs,
Noëlle.

  • 26 April 2012 - 16:12

    Annemieke Schreur Ko:

    he nono wat heb je nu weer gedaan ?
    hoe was je naam nu ...jeannette of nono. hi hi hi hi Altijd weer een wit voetje halen .Dikke vette cooole kus van ons theo noud tim *melle* ted en natuurlijk je allerliefste tante xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Noëlle

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 15360

Voorgaande reizen:

09 Maart 2012 - 14 Juni 2012

Studie/stage in Oslo

Landen bezocht: